Projekt w trakcie archiwizacji. Po wi臋cej zapraszam wkr贸tce. 馃檪

1. Platforma edukacyjna learns_Obszar roboczy 1

1. Wprowadzenie

Zadanie

Kompleksowe stworzenie platformy e-learningowej dla projektant贸w, fotograf贸w oraz architekt贸w inspirowanej popularn膮 platform膮 Netflix.

Moja rola w projekcie

Projekt zosta艂 zrealizowany w kilkunastoosobowym zespole w ramach zaj臋膰 na Wy偶szej Szkole Technologii Informatycznych w Katowicach na specjalizacji UX design pod okiem specjalisty z dzia艂u UX design Urszuli Mitas. Praca realizowana by艂a w kilku team’ach tj. strategia&komunikacja, architektura informacji, czy graficzna cz臋艣膰 platformy. Zaanga偶owana by艂am szczeg贸lnie w prac臋 nad architektur膮 informacji, robieniem researchu, tworzeniem person oraz tworzeniem wireframe i makietowaniem.聽

Strategia & Komunikacja
Ariana 艢lepko budowanie
Architektura
Ux desgin Ariana 艢lepko
Grafika

2. Reseach

Analiza platform konkurencyjnych (co odr贸偶nia)

Strona dla projektant贸w „Learns” inspirowana by艂a platform膮 Netflix. Przeprowadzili艣my kompleksow膮 analiz臋 tej strony. Pocz膮wszy od modelu biznesowego, a sko艅czywszy na analizie podstron oraz ciekawych funkcjonalno艣ci. Podczas analizy korzystali艣my z 10 Heurystyk Jakoba Nielsena.

Zrobili艣my r贸wnie偶 przegl膮d innych platform inspiruj膮cych dla projektant贸w.

Przeprowadzenie bada艅 i wywiad贸w pog艂臋bionych

Celem badania by艂o uzyskanie opinii i informacji od konkretnych os贸b zajmuj膮cych si臋 projektowaniem lub dopiero rozpoczynaj膮cych swoj膮 przygod臋 z designem. Struktura badania by艂a swobodna i oparta na rozmowie z drug膮 osob膮. Podczas wywiad贸w postawili艣my wiele fundamentalnych pyta艅 tj.:

  • pytania nt. u偶ytkownika, kim jest, co lubi, czym si臋 zajmuje,
  • sk膮d u偶ytkownik czerpie informacje o projektowaniu,
  • jakie s膮 oczekiwania u偶ytkownika odno艣nie platformy projektowej.

Badania by艂y przeprowadzone w 艣rodowisku projektowym, a przebadanych zosta艂o ok. 20 potencjalnych u偶ytkownik贸w w wieku od 16-35 lat.

Stworzenie persony

BIO

Studentka grafiki komputerowej. W wolnym czasie je藕dzi na rowerze oraz ogl膮da seriale. Pracuj臋 wieczorami w popularnej sieci sklep贸w oraz wykonuje projekty graficzne dla swoich znajomych.

Rado艣ci

  • jej praca jest jej hobby
  • uwielbia si臋 rozwija膰 i inwestowa膰 w siebie
  • dzieli si臋 swoimi post臋pami z innymi

B贸le i obawy

  • problem z znalezieniem pracy „na etat”
  • niska pewno艣膰 siebie i swoich umiej臋tno艣ci
  • czasoch艂onne i drogie studia graficzne

Potrzeby projektantki

  • rzetelny feedback
  • dost臋p do tre艣ci pomagaj膮cych w rozwoju
  • platforma, kt贸ra „pokieruje” jej rozwojem
Ekstrawertyk
Kultura
Nauka
Przyjaciele

Ulubione platformy

3. Zdefiniowanie problemu

PROBLEM

Problem

Nasze badania wskazuj膮, 偶e jedn膮 z podstawowych warto艣ci produktu jest pomoc u偶ytkownikom w ich indywidualnym rozwoju. Badani czuli dyskomfort ogl膮daj膮c kursy na dost臋pnych platformach, poniewa偶 nie wiedzieli w jaki spos贸b si臋 po nich porusza膰 i jakie tre艣ci przegl膮da膰.聽

Rozwi膮zanie

Rozwi膮zanie

Stworzenie spersonalizowanej 艣cie偶ki rozwoju z podgl膮dem rozwoju oraz mo偶liwo艣ci膮 edycji obszar贸w rozwoju.

4. Rozw贸j g艂贸wnej funkcjonalno艣ci

Cel

  • dobranie pod u偶ytkownika odpowiedniej tre艣ci
  • mo偶liwo艣膰 edycji swojej drogi rozwoju聽
  • wgl膮d w ogl膮dane tre艣ci oraz aktualny stan wiedzy z r贸偶nych dziedzin grafiki
  • motywowanie u偶ytkownika do aktywnego u偶ytku z tre艣ci dost臋pnych na stronie
  • otwarcie przed u偶ytkownikiem nowych mo偶liwo艣ci rozwoju
  • u艂atwienie zawierania znajomo艣ci oraz relacji partnerskich

Dobranie odpowiedniego poziomu u偶ytkownika

Kluczem do odpowiedniego dobrania poziomu jest wykonanie podstawowego poziomuj膮cego. Ale r贸wnie偶 selektywne poziomowanie u偶ytkownika w trakcie. Mi臋dzy innymi poprzez mo偶liwo艣膰 oceniania poziomu kurs贸w itp.

Drzewko rozwoju

Lanie wody dlaczego tak a nie inaczej.

drzewko rozwoju Ariana 艢lepko
drzewko rozwoju Ariana 艢lepko

Motywacja

Punktacja聽

Odznaki

Przypominajki

5. W poszukiwaniu innych funkcjonalno艣ci

User Stories oraz Value Proposition Canvas

Pomocnym narz臋dziem do okre艣lenia g艂贸wnej funkcjonalno艣ci serwisu by艂o stworzenie tablicy User Stories.

Ariana 艢lepko Portfolio User Stories UX
Ariana 艢lepko Portfolio User Stories UX 2

Nasze badania wskazuj膮, 偶e jedn膮 z podstawowych warto艣ci produktu jest pomoc u偶ytkownikom w ich indywidualnym rozwoju. Badani czuli dyskomfort ogl膮daj膮c kursy na dost臋pnych platformach, poniewa偶 nie wiedzieli w jaki spos贸b si臋 po nich porusza膰 i jakie tre艣ci przegl膮da膰. Chcieliby zosta膰 pokierowani oraz m贸c realnie obserwowa膰 sw贸j rozw贸j.

6. Szkice + pierwsze makiety

User Flow

O architekturze informacji, projektowaniu proces贸w.

3. UI design

g艂贸wna strona Ariana 艢lepko ux designer

O architekturze informacji, projektowaniu proces贸w.

Propozycja kierunk贸w graficznych

Stworzenie biblioteki interfejsu

Wst臋pny projekt logo

Stworzenie makiety platformy